zondag 3 januari 2010

Winterstop Blues

Ik heb er eigenlijk geen last van. Ik mis het voetbal de laatste weken niet. Misschien dat het winterse weer een factor is, maar vooral in Spanje was het net ongemeen spannend aan het worden. De winterstop wordt vaak bekritiseerd maar dit jaar zie ik er toch de charme van in. Niet zonder opportunisme. Het is een periode die ritmes kan breken of juist een wedergeboorte kan veroorzaken. Hier denk ik dus aan de Nederlandse competitie waar Twente en PSV maar bleven winnen en Ajax wisselvallig bleef presteren. Ik was erg blij dat De Vervloekte December dit jaar extra kort uitviel door het afgelasten van NAC-uit, waar ik fataal puntverlies vermoedde. Verder is het een rustige winterperiode zonder irritante transfers. Vanavond gaat Real Madrid weer aan de bak in Pamplona. Interessante wedstrijd, niet alleen om te kijken of de stijgende lijn wordt vastgehouden maar bij winst is Real weer lijstaanvoerder aangezien Barça gisteren thuis gelijkspeelde tegen Villarreal. Het Wiel van het Achtvoudige Pad had net zo goed een rollende bal kunnen zijn.