woensdag 1 juli 2009

Het gaat maar door.



Heb ik braaf mijn mening over Jol geformuleerd, komt dít er weer tussen. Karim Benzema naar Real Madrid. Pfff, het houdt maar niet op. Al een paar jaar gonst zijn naam als mogelijke aankoop bij de gebruikelijke clubs (Arsenal, Man U, Barça) maar het wordt dus Real. Dat heeft verschillende consequenties: 1) Huntelaars dagen bij Real zijn, als dat nog niet duidelijk was, geteld (jammer, want hij heeft nooit een echte kans gekregen 2) Een "fuck you" naar Valencia dat David Villa, behalve voor een idiote prijs, niet aan Real wilde verkopen (ondanks torenhoge schulden die de club een ticket richting twee divisie kan kosten) 3) Het definitieve einde van het tijdperk Razgul. Villa zag ik wel zitten maar die is binnenkort ook 28 jaar (zeven jaar ouder dan Benzema) geef mij dan maar de jeugd. Begon een tijd geleden trouwens te twijfelen over Benzema toen ik een keer op Sport 1 Wim Kieft negatief over hem hoorde vertellen (iets van "hij ziet hét niet") maar ja diezelfde Kieft heeft voor mij compleet afgedaan toen hij later gevraagd naar Raúl een onkritisch "tsjaaa, wat moet je daar nou nog over zeggen, fantastisch, bladibla, legende" afstak waaruit duidelijk bleek dat hij ook maar wat zegt (ja, ik weet het, naïef dat ik nog geloofde dat voetbalanalysten echt iets wezenlijks hebben te melden.) Laten we wel wezen, fantastische spits: snel, inventief, kan koppen en met die onverwachte manier van schieten.