vrijdag 31 juli 2009

Zomeravondvoetbal

Net de eerste helft Real Madrid - Juventus gekeken (tussenstand 1-1, Ronaldo scoort de gelijkmaker met een penalty door het midden.) Ziet er leuk uit, eindelijk weer eens wat snelheid en dat ondanks de aanwezigheid van ****. Dacht overigens dat Drenthe naar Fiorentina was maar die doet alweer als enige Nederlander vrolijk en niet onverdienstelijk mee. Andere verrassing Esteban Granero is weer terug gehaald. El Pirata! Zo zie je maar weer dat je nooit kan voorspellen waar bepaalde oplossingen vandaan komen (uit de eigen jeugd.) Fijne speler, die (snel gelezen) zich in de basis lijkt te spelen. En hij ziet er cool uit.

Hoe vaak heb ik Real Madrid op dit soort zomervoetbalavonden zien spelen? Heerlijke wedstrijden, zonder doel, alle hoop van het aanstaande seizoen nog intact. Als kind op vakantie laat op blijven, mijn vader en oom op zoek naar een bar waar de wedstrijd is te zien. Soms een restaurant waar we tijdens het eten de wedstrijd konden volgen. Ik altijd volledig geconcentreerd alle details van het team in mijn opnemend omdat ik de rest van het jaar zelden de kans kreeg om Real te zien spelen. Maar een ervaring voorbij het voetbal, een complex van een bepaalde temperatuur, geluiden (van de straat, het gesproken Spaans, de altijd aanwezige gokkast), geuren, smaken en jeugdige perceptie.