vrijdag 26 maart 2010

Bekerfinale

Het zat er aan te komen, dat Ajax de bekerfinale zou gaan halen, ik was zo lui om zelfs de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles (mooie club, die mis ik al jaren in de Eredivisie) niet te kijken en Cloverfield op een ander net te kijken (ja, SF is ook belangrijk.) Ben ook blij dat het tegen Feyenoord is. Zo'n bekerfinale van de twee beste clubs uit de competitie vind ik altijd iets...verkeerds hebben. Bovendien is het alweer dertig jaar geleden dat zo'n finale heeft plaatsgevonden. Een wedstrijd waar ik hele vreemde herinneringen aan heb, waarschijnlijk omdat het de eerste bekerfinale was die ik ooit mocht zien en ik het destijds ook heel erg vond dat Ajax hem verloor. Was ook de eerste wedstrijd waar ik zag dat een speler te lang over een uitgooi deed en werd afgefloten (Tahamata...de dingen die je onthoudt hè?) en dat Willem-Alexander aanwezig was en in een rieten jaren zeventig stoel zat. Ik weet het zeker! Doelpunten ben ik allemaal vergeten en Youtube helpt ook niet. Normaal moet Ajax dit natuurlijk wel winnen, maar moet nog even afwachten tot de benoeming van de scheidsrechter, als zal Vink het, na zijn gestuntel in de competitie bij dezelfde wedstrijd, niet worden.