woensdag 17 juni 2009

Spanje - Irak

Typische wedstrijd van zo'n zomertoernooi. Beetje experimenteren in laag tempo. Ik zat af en toe te knikkenbollen op de bank en de tweede helft heb ik nog maar wat flitsen van gezien vanwege verplicht Ketnet. Twee details die me bevielen: druk op de helft van de tegenstander, de terugkeer van de buitenspelval. Verder weinig soeps. Xabi Alonso en Carzorla zijn op zich adequate vervangers van Senna en Iniesta maar met Mata erbij raakt het beste middenveld sinds Platini/Tigana/Giresse/Genghini toch zijn magie kwijt. Zag nog wel David Silva later in de wedstrijd ronddartelen en zijn one-touch praktiseren. Schitterende voetballer. Als ik het goed begrijp is Spanje nog een wedstrijd verwijderd van de ongeslagen reeks van Brazilië circa 1992. Ja, ik kan tegenwoordig met een heel rustig gemoed naar wedstrijden van La Roja kijken.