maandag 17 augustus 2009

De realiteit testen

Ik heb al jaren uit zelfbescherming geen FIFA computerspel aangeraakt, voor dat ik het zelf door heb, zit ik complete competities uit te spelen...in twee dagen. Maar ik kon het toch niet laten om FIFA09 op de R4 kaart te zetten voor de Nintendo DS van mijn dochters. Lekker speelbaar, zonder al teveel tierelantijnen in vergelijking met de barokke PC versies. Na een paar wedstrijden had ik het weer onder knie en kon ik eens op de transfermarkt de teams updaten. En zowaar, mijn opstelling voor Real Madrid (de 4-4-2 met ruit op het middenveld) werkt als machine, kind doet de was, het eerst nogal intimiderende Barça werd met 6-1 van de mat getikt dankzij een ontketende Kaká (hattrick in de eerste helft, nog een vierde in de tweede.) De Mummie zat op de tribune, al was ik even bang dat ik hem zelfs hier niet uit de basis mocht gooien. Ach, de dromen die simulaties schenken.

Over PSV - Ajax (4-3) kan ik verder weinig melden. Heb geen beelden gezien maar had stiekem gehoopt op een overwinning in die altijd lastige uitwedstrijd. Is ook fijn om zo'n op-en-neer wedstrijd uiteindelijk te winnen. Het enige wat ik kan stellen is dat Jol te conservatief is geweest met zijn opstelling, teveel afbrekende middenvelders en dat ten koste van Sulejmani (dat laatste is altijd een verkeerde keuze.)