donderdag 27 augustus 2009

ECI loting

Vanmiddag keek ik alvast op de website van AS om te kijken of er al geloot was voor de oervervelende maar toch wel belangrijke Champions League waarna ik de rest van de dag depressief kon doorbrengen aangezien Real Madrid tegen dumpprijs Het Kale Wonder zou hebben verkocht aan Bayern München. Morgen kom ik daar nog wel op terug wanneer ik vooruitblik naar de Primera Division die zaterdag begint (al is dat nu ook wel vrij voorspelbaar geworden.)

Goed, de loting. AZ heeft zowaar zicht op de volgende ronde met het immer overgewaardeerde Arsenal als groepshoofd. Misschien dat onderschatting in Luik parten kan spelen maar met cynicus Koeman moet er toch wat te halen zijn. Op een of andere manier zie ik AZ met gunstige lotingen wel een halve finale halen, zoveel krachtsverschil is er op het moment ook niet in Europa.

Verder wel een leuke Inter - Barça confrontatie met hun ingewisselde spitsen, kunnen we eens objectief bekijken wie er nu aan het langste eind heeft getrokken. Nog wat fopgroepjes met dezelfde saaie clubs als altijd (Juventuzzzz, Liverpool, Chelsea) en Real Madrid dat De Weg Naar Bernabéu Waar De Tiende Wacht begint met een redelijk lastige groep. AC Milan is niet meer wat het was maar blijft lastig (en meteen een kans voor Huntelaar om zich te wreken) en Olympique Marseille is van de mogelijke tegenstanders een van de lastigere. Zou zowaar mis kunnen gaan maar dat zal wel een ronde later gebeuren.

Finale gokje? 22 Mei 2010 de opwindende finale: Chelsea - Barcelona. Hoef eigenlijk niet te vertellen dat een door Barça gewonnen Europacup in Bernabéu een nachtmerrie is.