dinsdag 1 juni 2010

Real Madrid shirt seizoen 2010-2011

Het is weer die tijd van het jaar. Nieuwe shirt tijd. Niet dat ik er ooit over denk om er een te kopen (die van 1999-2000 ben ik tevreden mee) maar het is wel handig nu ik zit te broeden op de Grote WK voorbeschouwing. Gezellig tafereel maar je ziet hier niet zo goed dat er reflecterende stralen uit het schild van Real komen. Real Madrid al centrum van het zonnestelsel, kan ik het mee eens zijn, maar de purist in mij laat het hoofd weer hangen. Zo erg als die niet doorgetrokken Adidas-strepen is het dan weer niet. Doe strepen of doe geen strepen maar niet dit gehannes. Real Madrid zou natuurlijk zonder strepen en reclame moeten spelen maar dat verkoopt helaas geen shirts. Ook een detail dat al de nodige speculatie genereert: iemand is afwezig op de bovenstaande foto.

Liep door de stad en zag daar het nieuw uitshirt van Ajax. Iemand moet bij Adidas fluorescerende stof hebben herontdekt want die gele letters en strepen zijn wel erg handig als je 's nachts terugfietst van de Arena. Kortom, lelijk.

edit: om op de "afwezige" terug te komen. Zo ridicuul is de paranoia van de voetbalpers in Madrid dat er welhaast paniek is uitgebroken omdat De Bult niet in onderstaande reclame meespeelt (behalve bij het juichen, dat waar hij al zes jaar in excelleert):